Monday, February 28, 2011

Bazar Karat hehee

Sabtu lepas, teringin sgt nk pegi Bazar Karat.. sape org JB wajib tau nih! Hahahah, jd aku mintak zai bawak aku pegi sana, oh ye, lupa nk bgtau, zai balik cuti seminggu yey!! Huu.. zai kata “xde hal lah!” mlm lepas maghrib pegi makan dulu, pastuh cpt-cpt pegi bdr, nk kejar masa, mak swoh balik awal.. yelah, aku mana bleh kuar malam patutnya, tp aku dah besar kot, kuar malam xsemestinya akan mengakibat kan aku sesat n terjebak ke kancah maksiatkn?? Hahaha teruk statement aku.. kalo mak aku tau, mesti kena lempang paling kuat di dunia.. n aku bakal x kuar bilik berhari-hari, kecuali makan, mandi n pegi keje.. hahahha


Sampai bdr, sgt jammed, padahal baru pukul 9pm lebih.. aku dah risau x de parking n ter balik lmbt.. siap sedap kn ati ckp ngn zai, ” xpelah kalo xde parking, kite jln dalam kete jek lah eh” huu.. padahal.. aku nk sgt pegi!! Nasib sgt baik, mcm tau-tau jek, ade parking dekat jek dgn Bazar Karat.. so bleh la jalan kaki skit masuk dlm yey!! Sgt excited, zai jek yg tau aku mcm mana mase tuh.. jakun pon ada.. hahahaha


Bazar Karat JB sgt-sgt best kalo nk dibanding dgn Uptown or Downtown yg kt KL semua tuh.. serius x tipu! Xpercaya?? Dtg JB tgk sendiri guna mata kau, jgn guna mata org lain! Hahahaha.. nape aku kata best?? Sbb Bazar Karat JB bukan jual benda yg sama jek dari tapak khemah yg 1st, smpai hujung.. Bazar Karat kt JB ada mcm-mcm barang yg kita semua susah nk cari or dapat.. semua org pasti wajib jakun masa tgk brg-brg kt sana..hhehehe, xdelah, gurau jek.. sgt raaaaaaaarrrrreeeee.. harga pon sgt best jek, sbb semua org mampu beli.. kalo kaya, dah lama aku beli semua brg setiap khemah 1 barang hahahaha.. kalo kaya lah.. xkaya pon dah beli 2/3 barang?? Apa lagi kalo kaya?? Hahahaha


Sana ada byk brg antic, brg bundle, brg unik, brg-brg ORIGINAL oke!! Budak-budak yg jual kt sana jugak style-style, bukan macam cincai pakai jek dress up, korang xpercaya korang tgk sendri lah, mls ckp byk.. huu nti org kata aku poyo pulak! Brg-brg bundle pon dorg cari dari S’pore, dats y aku kata rare, brg susah nk dapat, adik aku sendiri niaga kt sana, jual baju n suar bundle cari dari S’pore.. semua ORI.. aku nmpk Clarks ORIGINAL baik punya, rm15 jek k, dah nk amik dah, tp bila pakai, damn kecik pulak, aku punya tapak kaki dah la panjang, pfffftttt melepas!


Jalan lagi terserempak dgn keyboard weeeeeee aku mmg tgh survey keyboard, rm100 baik lagi, brand aku xpasti, sbb terlampau jakun, harga boleh nego, kalo ada cash, bleh jek nego smpai murah sgt! Ah! Xsabar nk collect duit, nk pegi sana n beli terus, xmo tgu-tgu dah.. huh, terbayang-bayang lagi excited gila xabis-abis smpai nk balik.. sgt jakun smpai zai tegur.. hahahah.. =P


Rabbit pon ade kt situ.. ular pon ade, tp rabbit dia x secomey bitttt aku yg mati kene gigit anjing gila tuh.. bila aku gosok, bulu dia x lembut mcm bitttt.. tp aku x pegg lama-lama, nti aku nangis kt situ dah org kata aku gila?? “Pegg rabbit bleh nangis ke dik??” Aku x nk org tanya aku mcm tuh, jd baik aku blah! Hahahah.. bila haus, zai belikan aku air traffic lite, air buatan org Malaysia sgt sedap bila minum sejuk-sejuk, rasa mcm air dutch lady wane pink tuh hehehe.. serius mcm traffic lite sbb ade 3 warna, pink, kuning hijau.. hehehe.. aku minum yg pink so kena berhenti masa minum, kalo beli hijau kena jalan atau lari laju-laju smbil minum.. kalo kuning, ikut suka lah korang nk jalan ke benti kn?? Hahahaha..


Masa nk balik, lalu dpn tukang tilik, tp versi melayu heheh.. dia bg aku flyers, mula-mula aku jln jek, lepas baca flyers tuh aku patah balik sbb zai kata dia bleh baca tapak tgn kita.. yeke? Aku mcm nk try, sbb free hehehe! Lepastuh aku dgn zai duduk dpn dia, dia swoh aku hulur tgn, tp opps. Mana boleh pgg, aku rasa dia pon mmg x pgg tgn pompuan, yelah nk kena lempang?? Suka-suka jek pgg, dahlah x ensem! Hahaha.. pastuh dia kata 5 deria aku ada masalah.. yeke?? Pandai-pandai jek? Xpelah layan lagi.. pastuh muka confident, pandang aku ckp aku punya color, color ungu, tp aku lg suka sebut purple, mungkin dia pure Johor, dia ckp ungu.. aku rasa mcm sengau kalo sebut ungu, kalo purple or unggu oke! Hahahah tp dlm hati aku ckp mcm nih, ”eleh, dan-dan kau nmpk aku pakai tudung purple, baju bunga ade purple, kau ckp aku punya warna ungu, pastuh siap ckp zai pon warna ungu, konon nk sedap kn hati aku yg kitorg serasi??” hahahah yelah bang, layan jek la..


Pastuh dia pancing aku nk wat tarikh lahir ke x.. mcm yg tgk personality thru tarikh lahir.. aku ckp x, zai kate boleh lah, padahal duit dia, duit aku dah abis, haa, yg nih kena cas rm10.. kira upah consult dia la.. pastuh dia tilik aku mcm-mcm lah, yg +ve best gila lah dgr kn, tp yg –ve jek aku nk cite kt sini, sbb aku rasa dia mcm x de point jek, adoi.. ada dia kata aku kena betolkan posture aku?? Pastuh aku tanya camne tuh? Sbb aku rasa dia nmpk ke posture aku selama nih?? Kan aku dah ckp, dia hembus jek, sbb xde point, hehehe.. dia ckp, awak kena duduk tegak, jgn membongkok, jgn merendah diri, jgn itu jgn ini, siap lukis gmbr tulang bkang, otak kanan otak kiri, tulang ginjal jadah.. huu.. pastuh aku baru sedar, masa tuh mmg aku duduk membongkok skit, pastuh aku trus jek tegak.. hahahah bongek! Mesti dia tgk aku bongkok masa tuh, pastuh terus swoh aku betol kn posture aku.. huu.. yelah, u win! Huu pastuh dia calit-calit perfume minyak atar dia, smpai 3 jenis, pastuh tanya nk yg mana?? Aku dgn xmalu nya tanya, “free ke??” pastuh dia kata 1 botol rm25.. hahaha, aku nk pulak! Watpe.. kau nk jual perfume, pastuh ckp posture aku lah apalah, adoi.. lepas ckp thanks, aku balik.. hahahah


Nti gmbr aku upload, mmc camera kt umah pulak, skang aku kt ofis, tgh nk siap kn slide show, sok ada presentation ngn academic supervisor.. xsabar nk present, biar settle semua keje aku.. pastuh ade bisnes menanti.. masyuk, bleh beli keyboard pastuh.. yey!!
































No comments:

Post a Comment