Monday, February 28, 2011

saman

jumaat lepas dgr kt berita, hampir 18juta saman dikeluarkan kt M'sia nih, utk tahun bila aku pon xpasti. total kot.. huu yg aku tau, lebih separuh saman dikeluarkan oleh PDRM, selebihnya, skit jek dikeluarkan oleh JPJ heheheh.. tp since pastuh, semua org sebok pegi print saman diorang, n start membebel sbb byk nk guna duit utk byr saman.. hehehe..

nabe' siap printkn saman utk kete bapak dia.. terkejut aku masa dia bgtau total saman bapak dia RM9rat lebih.. huu.. sgt byk.. sbb campur dgn saman tahun-tahun lepas punya, tahun 2007 pon ada! huu.. mesti panas jek nk bayar saman tuh ekh?? pastuh berita pon asik ckp pasal org berpusu-pusu g byr saman, ahad pon pon post office bukak khas utk byr saman, balai polis, saman, saman saman saman.. semua saman..

td masuk office, baru nk start wat slide utk present, dgr staff kt sini kecoh ckp pasal nk g byr saman, mcm kelam kabut sgt jek.. mcm x bleh byr jek kalo x kelam kabut?? huu.. owh, nk tunjuk dia dedikasi lah tuh, terpaksa kuar waktu keje, utk byr saman, smpai kelam kabut?? oke, aku terima.. huu.. yg baru balik byr saman, aku dgr siap mengeluh lega, aik?? lega pon mengeluh?? hembus nafas lah! ooooohhhh.. huu oke.. pastuh yg meja depan aku dgr tepon husband dia tanya ramai org x?? bleh byr saman x kat situ?? saman lagi, huu.. blom pegi jumpa member-member level3 lagi, ntah-ntah ari nih topik dorg saman jek x?? huu

pastuh aku terpk, semua org yg ada kete wajib ada saman eh?? huu.. =P ckp org, aku pon ari tuh guna kete mak aku g kuar lunch, kena saman jugak, ceh! saman parking yg RM30 tuh, ade lagi nih aku lipat-lipat selit dlm beg duit aku hehehehe.. xnk byr lah, bukan effect pon 18juta saman tuh.. kalo lah ade 18juta org mcm aku, mmg hampeh! hahahaha okelah, wat line clear jek lah, mak x ckp pape pon pasal saman?? huu


No comments:

Post a Comment