Friday, February 18, 2011

cuti:gunung pulai, je...

hehehe, ingat x aku kata kawan-kawan TM ajak pegi berkelah time cuti maulud semalam?? heheheh aku punya lah poyo kata "x rasa bersalah ke pegi time maulud nabi?"  huh, last-last aku pon antara yg x rasa bersalah tuh, ceh! antara dialog kawan-kawan masa paksa aku pegi:

amy: kalo pirot x pegi, umah pirot akan jadi ari terjun!

razi: pirot, pegi pirot, semua budak pegi.. *sambil tunjuk senarai nama n highlight kn PERCUTIAN PERCUMA kt atas note die tuh kasi aku tgk.. ceh!

dan byk lagi, aku lupa, hhehehehe aku kn salu lupa hehehe =P

aku rasa percutian kali nih, bukan percutian percuma, tp percutian paksa! hahahaha

esok nya, dekat kol11am, nabe', jannah, amy, naswan n haikal smpai umah nk amik aku, nasib bwk crv, kalo x, mungkin mmg x muat! dari UDA, ke senai, tgu Khai n Wani.. pastuh pegi rumah Razi, lepas dah amik air n mee hun yg razi wat, ktorg konvoi 3 kete ke gunung pulai yg xjauh jek dari umah razi.. bape saat kemudian, kami pon smpai, hah, nampak sgt la menipunye! beberapa minit kemudian, smpai la ktorg.. kt sana, Khairi n Kaksu dah tgu, siap mkn kenyang lagi.. ktorg x makan lagi, sbb plan nk mkn ramai-ramai.. huhuhuh.. 

lepas dah tukar baju, ktorg naik, masing-masing bwk barang masing-masing, dah mcm mengembara lah plak, lalu aku amik la gmbr pakai camera compact nikon jek.. x mampu nk pakai dslr mcm Khai.. hehehehe =P

nih gmbr 1st aku snap, dah suku jalan, baru nk amik gambar, xpe, janji ada!! tuh yg bawak air mcm budak katering tuh amy,  si kecik tuh haikal, cucu amy, eh silap, bakal adik ipar amy.. hehehe

nih nabila hana, bestfren skolah aku, huhuhuh..

nih haikal, versi muka penuh hahahaha, degil sgt, nk naik gunung pulai pon nk berlari. hebat lah tuh!
naik, naik, panjat, panjat!

nih aku bajet nak amik gmbr aku ngn org bkang skali, last-last.....

haa, ini jannah, gf razi, razi ngn naswan dah naik dulu, n sesat sudah, ktorg tgh cari dia nih, smbil tuh cari port air terjun yg dalam skit..

haa, dari bkang, khai, wani, nabe' and aku.. huu.. gmbr dah rotate, tp upload jd cm nih plak, mls nk edit heh!

haa, si haikal nih dah mcm org asli bwk pelancong naik gunung kn.. bagus-bagus, hahah


haa dua beranak nih, laju benar.. huu

tadaaaaa, nih la razi, atlet renang berirama wakil Consumer Sales TM Johor hhahaha, td dorg sesar, nasib jumpa..

pastuh ktorg kena seberang batu-batu nih, sape jatuh, mmg lemas lah kn.. lemas lah sgt!

hati-hati, haikal madah nk laju jek, batu tuh dah la licin..

nasib ade nas, nas terbang dari celah mana, tiba-tiba dah ada bkang aku dah.. ceh!

smpai kat port yg pertama, port nih x dlm, haikal sukalah, ktorg parat peha jek, ceh, chicken!

nih Khai n wani, newbie couple, ceh, dslr plessing, uish, xbaik aku.. hahahah

itu dia, gmbr nih bukan aku yg nk snap, Khai yg swoh, hehehehe alalalalalalaaa comey nye razi!! =P

haa, relax kejap, lepas port nih, naik skit lagi baru smpai tmpt yg best, air terjun yg kuat, mcm nk bagi badan makin pendek pon ada kalo duduk bwh air terjun tuh hehehe
nih plak bekal yg masing-masing bwk, aku bwk nugget tempura, nabe' bwk sosej, jannah bwk sandwich, razi plak bwk mee hun n air oren, patutnya khairi beli kan sos n ais, tp lupa, konon lupa ceh!
haa, tgk 3 beranak nih, haikal dah jadi anak angkat Khairi n Kaksu plak! bahagia tol!
alalalalalalaaaa comey nye si bapak!! hahaha

haa, yg nih comey x?? perasan x baju nih, aku asal mandi manda jek mesti ke pakai baju nih?? haish, malu, malu!

pas dah hilang penat, ktorg naik atas skit, skit jek, mcm naik setingkat jek lah, pastuh mandi smpai penat balik, bukan penat apa, penat gelak sakan dgn perangai masing-masing, x larat aku nk cite kt sini, dia punya kesan gelak, smpai smlm baru nk hilang, asik senyum tahan gelak sorg-sorg jek aku, haish.. adoi.. 

nih aksi org kehausan, heheheh, abis air aku, ceh!

aksi bahaya bahagia di sini, 

ini bukan aku eh, jgn confuse, haaha, bebual ape tah dorg nih, serious nye!

lepak kejap amik tenaga nk drive balik, hehehe, semua da layu jek bak kata nas =)

lepak lepak, sembang sembang..

tadaaaaa, jualan bonet mari mari, lambak dok dang! *mari mari, lambat x sempat.. aku translate dari bahasa tganu =P


pastuh ktorg semua balik ke destinasi masing-masing, berpecah semua sbb lain-lain tempat, aku smpai umah jam 6, lepak gila, kepala masuk angin sbb lmbt makan, trus tdo smpai nk abis maghrib, pastuh kena jerit! hahahha oke itu jek citenye, gmbr byk lagi, tp kt dslr Khai, ntah bila nk dpt gmbr-gmbr tuh.. huu.. 


pssstttt: asik tgk org sebelah driver time otw balik.. =) huu.. sok nk pegi pesta layang-layang sedunia plak kat P. Gudang.. mesti syokkkk!! korang mesti ingat aku ngn kawan-kawan pegi tmpt yg boring jek kn?? eh, boring eh?? xboring kot sbb ada dorg! happening gila oke!

gudnite beautiful.. bai

1 comment:

  1. Bodoh betul pakai TUDUNG dengan LEGGING ..SAPA AJAR ntah !!

    ReplyDelete