Friday, February 4, 2011

cuti:melaka wonderland

smlm, cuti CNY, aku dan rakan-rakan TM, pakat nk g melaka water world mcm yg pnah aku ckp b4 nih.. patutnya dlm 7 org pegi.. konvoi 2 kete, tp last minute lagi 3 org cancelled cm best siot kn??  hahahaha tp xpe, plan tetap di teruskn.. cuma destinasi yg bertukar!! *baca smbil ckp bertukar tuh ala-ala movie jgn pandang blakang congkak.. hehehe oke, nk tulis byk-byk penat smlm x hilang lagi, ceh tipu sgt.. huu.. aku attach gmbr, korang bygkn sendri lah keadaan nya ye, ingat! perlu penuh penghayatan tau, wpon gmbr x lawa n ntah pape.. heheh check it out !!


 dlm pkl 9am ktorg gerak, pegi 1 kete jek sbb 4org kn..



 oke, ini nabila hana, bestfren skolah ku, dgn bfnye, amy gendeng hahahah
jalan agak jem sbb ade accident kt dpn.. xsuka-xsuka.. dgn kete sporian sgt byk dan semak jek rase nye.. xpelah.. korang byr tol, jd x kesahlah hehehe





ini kuyu, adik si nabila hana, huu.. 



 ini aku versi senget.. dah rotate tp bila upload begini pulak! huu.. xpelah, xkesah

dalam pukul 10 lebih, tiba di R&R Machap, sgt lah sesak n xbest hahaha


susah nk dpt meja makan, terpaksa menunggu org lain abis makan, kalo ade semangat 1Malaysia, bleh la share meja makan mcm nih =) cina + india = kenyang erk...


ini pula nabe' n amy makan share..

ini pula aku dan kuyu, aku dah abis makan dah, aku mkn mee hun gorg, xsedap wekk.. 

kemudian, ktorg gerak, lalu lah kawasan banjir nih,, dkt area tangkak rase nye..

pastuh nmpk lah segerombolan budak motor.. nk blk kmpung kot, atau nk pegi bantu mangsa banjir?? hehehe


pastuh kte pon cm nk dkt smpai.. jem panjang lah jugak kt tol nih.. 

pastuh smpai lah Melaka, yey! 


 nih signboard Melaka Wonderland.. amy ckp kawan dia kata, best dari Sunway Lagoon, yeke?? aku pon rase cm excited lah sgt.......

tgk kete yg byk parking kt luar, rase cm makin la excited.. mesti ramai org n mesti best gila.. jauh jugak nk jalan masuk dlm nih..


 nih pandangan dari jauh, parkiing full, 






 ini pintu masuk hahahaha, tiba-tiba aku rasa mcm x best, n x seperti sunway lagoon pon??




dgn org yg berpusu-pusu masuk smpai ada yg mati di pijak hahahaha tipu jek.. =P

tiket masuk rm30 sorg utk dewasa.. xamik port lupa nk tgk harga kanak-kanak.. sorry! huu oke, harga dah nk dkt Sunway Lagoon.. kte tgk ape yg best nye tmpt nih.. 




pastuh kita masuk yey!! ramai kn?? mesti lah, aku pegi tgh public holiday, lainlah bulan puasa ye x?? *follow aku, sbb aku akan cite pasal mandi manda masa bulan puasa nih entry akan dtg haahaha

sblm tuh bergambar dulu, smbil sedap kn ati sbb aku rasa mcm xbest jek tmpt nih.. pffffttttt 


 tmpt salin baju dia full, haish, rimas! locker plak sekali bukak kena pakai token, 10x bukak, 10 token, 1token=rm4.. huh, pembaziran!




dan tadaaaaaa!! wpon hati rase cm boring jek tempat nih, tp tukar la jugak baju kn, jgn kutuk eh, aku tau aku x lawa.. hehehehe

nih lepas dah mandi.. tgk signal aku dan korg tau ape agaknya yg dimaksudkn hehehehe.. mmg x best!! sgt ramai.. beratur panjang, itu biasa, tp.. game dia byk yg x bleh main, sbb nk kene bukak baju lah, sewa pelampung khas utk game tuh lah, bla bla bla... tetttttt! pangkah!! 

 pastuh pegi jalan-jalan melaka, lalu dpn nih, sgt classic aku suka =)




 dan lalu kt sini.. aku rasa mcm berada di jepun, area ultraman n dinasour bergadoh.. hehehehe


pastuh lalu sini,,  


 pastuh lalu sini, 


pastuh lalu sini.. dlm kete jek lah.. hahahaha 


 pastuh lalu sini,


 lalu sini


 lalu sini


dan sini.. x naik pon sbb dah petang n lapa.. nk makan n balik jek skang nih.. huu


pastuh lalu sini, teringat kisah overnite ngn bf n adik aku, bazli kt sini, yang konon nya aku nk tgk bola kt mamak bwh nih, pastuh tertdo2 kt meja.. hahahaha 


dan lalu sini.. 



 dan lalu dpn balai polis niih, sgt cantik.. tahniah org melaka,, cewahh tetiba plak aku..



 dan lalu kt umah yg comey nih.. bak kata amy, cute nye, cpt amik gmbr pirot! *pirot tuh panggilan dia kt aku.. nti aku cita sejarahnya kt entry lain k.. 


dan kita akan ke umbai utk sarapan, lunch and dinner trus.. hahahaha bagus kn..




oke, dah sampi, xsabar sgt nk trn kete dan order sotong tepung, slrrrrpppp!!



 "bang, kak, sini kak, bang", budak2 keje situ panggil pelanggan supaya dtg makan kt gerai dorg..
serba slh rasa nya,  






 sebagai ketua rombongan, *lantik diri sendri.. hahahaha aku pilih gerai nih, D'Muara ikan bakar, sbb tgk cm ramai org jek, nama kedai pon cm familiar, so aku pilih sini..






ktorang order, ikan bakar, sotong tepung, kangkung masak belacan, n kerang sambal dan nasi putih, sbb lapar gila!




 sotong tepung sgt sedap oke, favourite nih,, huhuhuhuh mesti order kalo pegi sini k..



 semua dah licin kecuali kerang sambal, sbb x sedap.. 


dan erkkkkkk! alhamdulillah... syukur, tgk gmbr, muka jahat kn?? hahahaha 


pastuh kol8 bertolak, sempat lah belikn mak terompah yg ade biji2 rotan atas dia tuh, yg mcm reflleksologi tuh.. huu.. oke itu shj.. aku nk bersiap pegi date ngn zai nih, lagi stgh jam zai abis smbyg jumaat, aku x siap-siap lagi.. nti kene marah ngn zai plak.. nti update lagi ya, bai!






No comments:

Post a Comment