Friday, February 11, 2011

A B C

hahaha, kalo/cuba korg baca entry yg nih, korg akan terjumpa perkataan lambut.. cuba, tgk, ada x?? ada kn?? kalo xda, makna nya korg dah nk dekat, dekat nk rabunnnnn.. hahahah

a-z

lambut tuh sbnrnya rambut.. nape ekh aku eja rambut jd lambut?? kalo nk tau, perkataan tuh aku dpt dari 1 kejadian.. dah lama, beberapa thn lepas, masa tuh aku skolah lagi.. aku dgn family ramai-ramai pegi Shah Alam naik ktm, keretapi tanah melayu.. sape yg xtau ktm, dia patut bykkn blaja.. hahahaha..

dalam train tuh, penuh dgn org, sbb train tuh dari S'pore, ke JB, baru lah ke KL then Shah Alam.. ktorg duduk kt coach yg biase jek, bukannya yg katil tuh, kalo katil, xde lah dpt cerita lambut nih.. huu oke, nk di jadikan cite, dpn seat aku, ade family cina, ade 2 beradik nih bawak buku ABC, bagus kn?? smbil boring-boring, smbil belajar.. aku yg boring nih pon dok lah memasang telinga dgr dorg nih mengeja-eja, smbil aku jakun tengok kerbau besar-besar masa smpai kt pedalaman Negeri Sembilan..

sambil tgk kerbau, aku dgr.. si abang sebut huruf, si adik, sebut perkataan dlm buku ABC tuh..

A - ayam
B - bola
C - cacing
D- durian
E - epal
F - foto
G - gajah
H - hantu
I - ikan
J - jala
K - kotak
L - LAMBUT

nah, kat sini lah datang nye perkataan tuh, aku yg duduk kt bkang seat dorg terbahak-bahak ketawa, siap kecoh-kecoh ngn adik-adik aku, pastuh apa lagi, jadi bahan lah, sepanjang perjalanan.. hahahah adoi.. aku bukan nk mengutuk budak-budak tuh punya pelat ke ape, ini sekadar nk share cite jek la.. klaka kn??

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


nih ada lagi 1 cite pasal ABC.. hahah, kali nih anak sepupu aku sendiri yg punya cite.. nama nya MIA MARSYA.. 5tahun dah tahun nih.. dah pegi tadika, comey sgt, mak dia plak salah sorg prof muda jelita kt UITM Shah Alam.. cantik org nya, macam Siti Nurhaliza versi kurus.. xcaya, pegi tgk.. fakulti science computer kot.. xingat sudah.. oke, bukan nk promote emaknya, nk promote anak nya, mana tau bleh ganti budak MIA yg berlakon cite ADAMAYA / TIRAMISU tuh..

raya lepas, semua berkumpul kt umah atok di Dungun, Terengganu.. malam-malam lepas mkn, lepak-lepak, si Marsya akan kuar kn buku-buku dia, nk tunjuk la yg dia blaja, oke, ktorg yg mak-mak sedara dia nih pon layan lah, si Marsya siap berlakon jd teacher, kita plak yg jadi student dia.. ceh, terbalik pulak! layan jek la..
di suruh nya kita tulis huruf-huruf ABC kt dlm buku yg ikut garisan, pastuh jadi huruf tuh, ala, mcm beginner la.. baru blaja nk tulis huruf.. layan la.. aku tulis skit jek, pastuh kene marah ngn teacher Marsya, die kate terkeluar garisan, mmglah terkeluar, xde makna nya aku nk tulis ikut garis sebijik-sebijik! hahaha

pastuh si Marsya amik pencil, dia plak yg tunjuk cara tulis kt aku, smbil tuh aku pon ape lagi, "teacher, tunjuk lagi skali, lagi skali teacher?? teacher, teacher wat cantiklah, cube teacher ajar mcm mane nk tulis cantik-cantik?? eh cantiklah teacher, tulis lagi?? " hahaha, last-last dia yg habiskan huruf tuh.. sampai turn huruf G, ada gmbr gajah, lepas pnat tulis huruf, dia pon nk mewarna gambar gajah yg besar tuh.. sambil dia tulis, aku dgn sepupu lain soal-soal lah dia, A ape, B ape, C ape, smpai kt huruf G, dia pon ckp ELEPHANT! , aku pon mintak dia ulang, ELEPHANT! ELEPHANT!! hahahaha, adoi, yelah, betollah, ELEPHANT pon ELEPHANT lah!

MARSYA ELEPHANT! dan ZAFIRAH GIRAFFE??

No comments:

Post a Comment