Friday, July 18, 2008

Dulu, aku nih tomboy..hahahah…shh..da tau diam la..aku mmg la cam dak laki pure..pakai baju kolar, rambut tauk gel byk2..wat spike lg..pagi2 da kuar men basikal..pastuh ptg g men bola plak kt surau..kalo boring, g tangkap ikan mate lalat ngan boy(jiran dpn umah aku) n sape2 la yg ade time tuh..bleh thn hiper ah time tuh.hahah..kalo kt skola, aku amatla selekeh gile..baju, tudung, kasut, mmg kotor nk mampos ah..time rehat gi men bola dlm class..hahah..tapi aku sensetif gak..time skola, salu jek org ejek aku zirafah..yela2, aku tau ah..alamak..pnah aku tak thn, aku nangis..huu..teresak2 lagi tuh..robek gile ati aku..cukup2 la ejek aku..aku tak bersalah..they call me zirafah, they call me atan a.k.a jantan, they call me saad!!DATS NOT MY NAME!! DATS NOT MY NAME!! DATS NOT MY NAME!! hahahaa…
Darjah 1 sampai darjah 3 aku class delima..darjah 4 sampai 6 class 1st berlian cewahh..huu..mase aku darjah 5, aku salu gadoh ngn sorg bdk laki nih..aku ngn kaan aku, sahizan..pon tomboy gak..time rht jek main baling2 batu kt bdk tuh..pastuh aku salu bwk kacang tanah dari umah, bawak straw, sbb nk tembak bdk tuh..hahaha..aku tak tau la nape nk attack dak tuh..tapi dak tuh mmg jht..pnah die baling batu kat kitorg, pastuh kitorg elak, kene tingkap,abis pecah..hahah..tapi ktorg plak kene marah ngn cikgu displin..die pon kene gak kot..hahaha..byk sgt la..sampai la upsr..aku dapat 4a1b jek..aku nangis…tapi bkn sbb frust..tapi sbb kwn2 aku nangis gak..aku cam terharu..huu..

Dari darjah 3 ke 4 ntah..aku skola agame..gile byk skola aku nk kene pegi..aku ingat lagi, tiap2 thun aku ckp ngn mak, aku nk benti skola agame..boring, tak best..tapi mak swoh skola dulu, last2 smpai darjah khas..x dpt gak benti..huu..nasib bek tiap2 thun lulus, dpt la pangkat 1 tapi agregat nk dkt pangkat 2 da..tapi oke la kn..dalah skola kebangsaan lagi, pastuh gi plak skola agame..bape byk subjek aku nk blaja..sbb tuh aku da ting tong da skang..otak aku amat lambat nk terima ilmu..huu.. pnat sungguh blaja..

Form1 aku dapat ssi (Sekolah Men Keb Sultan Ismail, JB) time tuh kire aku dak2 premier la..cam tisu premier la..hahah otak kau!! Mase form 1-form3, skit2 aku berubah..jadi pompuan skit..hahah..byk sgt la bende best kt skola dulu..ish..nk cite aku pon pnat..tapi member2 mmg best..aku rase aku ramai sgt member..junior la ramai gak..w/pon nmpk cam agas, alaaa…korg seme pon cam aku gak pe dulu..tak payah la..pmr aku dpt 6A 2B..oke la bagi aku..tapi still tak bleh lawan akak aku la..die lagi pandai.gile ah..
nek form 4 da cam senior skit la..mmg la cam gangster..hahah..clas pon salu gak ponteng..bese la..aku ingat lagi, aku kene denda diri kt tmn bunge depan class..(taman bunge ke?) mase tuh class aku 4 cerdik kt atas, aku ingat cikgu tak dtg,cikgu ape ekh..alamak..norizan kot name die..ajar bm..dak2 seme kate cikgu tak dtg..aku pn lepak ah surau lelame ngn adawiyah (adi, kire bestfren aku la)..aku mmg kepoh, asik nk bercerita jek..pas sembhyang, lepak surau, da bosan baru masuk class..mase tuh kitorg due jek yg tak de dlm class..yang len kononnye skema, nk dok dlm class..hahahahahah..upenye, cikgu ade la siot!! Kuang ajar tol la sape yg ckap cikgu tak dtg...tau aku tak lepak surau lelame...ape lagi..cikgu membebel la..cikgu ckp “awak wat pe kt surau lelame? Wat usrah ke?” abis tuh, kitorg kene denda berjemur kt tmn kt bwh class..kt bwh tuh da lah byk class, ade makmal lagi..aku sgt malu nk g jemur kt situ..tapi aku ngn adi g gak..sbb nk layan kan pale cikgu..hahaha..smpai kt bwh, kitorg dok gelak2 cam tak bersalah..tau tak apsal? Hahahah..kononnye cikgu norizan nk malukan kitorg la, tapi ntah nape ntah, satu blok tuh takde bdk pon dalam class, kt makmal pon takde bdk..hahahah..so kitorg tak rase pape la dok kt bwh tuh..siap men petik2 bunge lagi..pastuh bebual lagi..tak abis2..sampai cikgu sound swoh senyap( da kene denda pon still nk memekak lagi..)tapi kitorg pedulik ape..hahahah..mmg klakar ah time tuh.. aku asik teringat jek..ade lagi 1, ari tuh exam, kitorg balik kol 6.45pm..tp ujian abis awal 15min camtuh ah..pastuh aku ingat da bleh balik..ingat da 6.45pm..aku ajak la adi turun (besenye kitorg akan tgu kwn2 class len sbb balik same)..skali aku tgk, class len seme tak abis exam lagi..pastuh ade cikgu sound kitorg swoh balik class..tapi kitorg takut nk balik class tuh sbb cikgu class kitorg td garang..kitorg pon sorok la dalam toilet..hahahah…sengal gak aku dulu ekh..bile loceng bunyi, baru kitorg blah..soknye ari guru, ramai la student skema bwk adiah utk cikgu2 kesayangan masing2..aku ske plak bagi2 adiah nih..lantak ah..hahahah..cikgu kesayangan pon takde..eh ade..time tuh aku ske cikgu zanariah sorg jek..sbb cikgu tuh baik..penyabar w/pon dapat anak murid gangster, ske lawan ckp, tak skew at keje..tapi aku skew at keje die eh..haa..aku kire antare student yang nakal yang die ske kot..hahaha perasan skit…haa..sambung cite..dari jauh aku nmpk cikgu zanatin(cikgu yg jage exam mase aku cabut awal smlm tuh) tgh bersembang ngn dak2 class aku..geng2 aku gak ah..tapi diorg dak skema..kau tau, bleh plak si zanatin tuh cam aku ngn adi tak de dlm class smlm..die ckp, sok, b4 exam, dtg jumpe die kt bilik kh..alamak..aku da cuak la gak..mesti kene marah gile2 nih..dalah cikgu tuh cam babi mulut die..esh!! nk di jadikan cite, soknye aku gi la jumpe zanatin..exam da nk stat da..lagi setengah jam kot..pastuh aku ngn adi kene marah n bebel2 la..kebetulan la ade cikgu2 len..(cikgu2 yg ske ngumpat plak tuh!) termasuk la cikgu buni( penyelia petang!) aduh..aku da cuak la kot kene bwk bilik displin..tapi nasib bek tak kene pape..tapi, cikgu zanatin mmg dengki la kn!! Ade ke die swoh aku bace YASSIN 2KALI KUAT KUAT!! Denda sbb cabut class smlm tuh..aduh!! aku nk exam!! Aku ngn adi pon cepat2 ah bace yassin 2kali laju2 .. kuat2 lagi.. die ingat, bile aku bace yassin, aku kepanasan..mmg aku panas, aku panas sbb lari gi class sbb nk amik exam..aku ingat sampai skang ape cikgu wat kt aku..mmg dengki ah kau..huu..

3 comments:

  1. mmg ganaz aku ingat lagi ko tak cam tendang pale aku kat carpet sampai idung darah plak kan,,,

    ReplyDelete
  2. tapi sekarang zafirah bace yassin iklas2 bkn sebab kena denda (haha)

    ReplyDelete
  3. uyoooooooooooo..pjg weh meah ko wat krgn..kompem dpt a..
    hahahha...xlarat aku bce..adeh

    ReplyDelete